ابزار لودینگ وبلاگ

|

ابزارهای وبلاگ نویسی

آموزش حسابداری حقوق و دستمزد جلسه 1 - حسابداری دولتی
X
تبلیغات
رایتل
پیشنهاد میکنیم از قسمتهای مختلف سایت بازدید نمایید.

منظور از حقوق و دستمزد ( payroll) :  پرداخت هزینه‌ای می‌باشد که به جبران فعالیت‌های کارکنان در یک موسسه یا بنگاه اقتصادی پرداخت می‌شود، هزینه حقوق و دستمزد مبین سهم نیروی کار در تولید محصولات یا ارائه خدمات می‌باشد؛ و پس از بهای تمام شده مواد، سهم کلیدی را در بهای تمام شده ایفا می‌نماید( در شرکت‌های خدماتی سهم اصلی)
در بعضی مواقع بین مفهوم دستمزد و حقوق تفاوت قائل می‌شوند: از دستمزد به عنوان  پرداختی که بر مبنای ساعت و به کارگران تعلق می‌گیرد نام می‌برند و از حقوق به عنوان پرداخت‌هایی که ماهانه محاسبه و پرداخت می‌شود و نوعا مربوط به کارمندان می‌باشد؛ ولیکن آنچه عرف است مفهومی است به نام حقوق و دستمزد که در قبال فعالیت‌های کارکنان واحد تجاری به آنان تعلق می‌گیرد.

تخصیص حقوق: حقوق تخصیصی برای هر کارمند شامل مزایا و کسورات می‌باشد. مزایا را می‌توان در مواردی همچون: همچون حقوق مبنا، فوق العاده شغل، عائله مندی، فوق العاده محل خدمت، فوق العاده جذب و غیره نام برد. کسورات نیز می‌تواند شامل: مالیات، بیمه عمر، بیمه حقوق 27 درصد، بازنشستگی، وام صندوق و غیره باشد.

 افرادی که  رشته حسابداری‌ را فرا گرفته اند، یکی از انواع هزینه هایی را که با آن آشنا می‌شوند هزینه حقوق و دستمزد می باشد. و به‌التبع روش حسابداری و  ثبت این هزینه را در دفتر روزنامه و دفتر کل فرا خواهند گرفت ولی باید به این نکته توجه نمود که مبحث حقوق  و دستمزد، دارای مطالب بسیاری می‌باشد که هر فرد حسابدار یا کسی که در حقوق و دستمزد سازمان کار می‌نماید نیاز به دانستن دانش تخصصی در این زمینه دارد، اطلاعاتی که باید کسب شود را می‌توان بطور خلاصه شامل موارد زیر بیان کرد:

شناخت سیستم‌های حقوق و دستمزد،شناخت قوانین بیمه و مالیات و سایر موارد قانونی همچون: اضافه کاری، ماموریت.تهیه اسناد و مداراک ثبت لیست‌های حقوق و دستمزد و سایر موارد نام برد






تاریخ : سه‌شنبه 19 آبان 1394 | 21:42 | چاپ | نویسنده: میلاد فروهر | نظرات (0) (0 لایک)
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ است.هرگونه کپی برداری ممنوع میباشد 

  • پاتوق مقالات شما